All about matt!

13 Sep

Volgens mij gebruikt iedereen tegenwoordig wel een poeder om zijn foundation/bb-cream / cc-cream /… af te poederen! Een hele tijd geleden was de prep+prime poeder van MAC echt heel erg populair. Ik kocht hem toen op het aan raden van Misslipgloss. Zij was/is hier een heel erg grote fan van. Maar jawel als je hem koopt, dan moet je er wel €20 voor over hebben. En dat hebben niet veel mensen.

Gelukkig kwamen er een aantal budget merken uit met een transparante poeder. Meestal waren het losse poeders. Dat vind ik dus persoonlijk niet fijn want die kun je dus niet in je handtas meenemen om door de dag heen je make-up even bij te werken. Ik gebruikte dus steevast altijd de MAC prep+prime poeder. Ik wist dat er in de tussen tijd heel erg werd gepraat over de losse poeders van Essence en Catrice. Maar ik bleef trouw aan mijn compacte transparante poeder van MAC.

Nu een tijdje geleden raakte in de pan in mijn Prep + Prime poeder. Maar ondertussen is Essence een jaar geleden ongeveer ook uitgekomen met een compacte transparante poeder. Dus dacht ik dat het uiteindelijk wel eens tijd werd dat ik een budget variant zou gaan testte.

all about matt

 

all about matt (2)

De verpakking ziet er best cheap uit maar het product zelf is echt onwijs goed. Ik zou nooit meer de prep + prime poeder kopen. Niet omdat ik hem niet goed vind maar die van Essence heeft gewoon juist hetzelfde effect. En werkt voor mij dus gewoon even goed als de dure poeder van MAC.

Ik nu persoonlijk wel een luxe paard. Maar ik koop dan toch liever 10 poeders van Essence dan eentje van MAC als ze dan toch even fijn zijn….

De poeder voelt lekker zacht aan, en het matteert je huid heel erg mooi. Je gaat er niet geplamuurd uit zien maar wel heel erg mooi glad. Je huid voelt ook heel erg zacht en egaal aan en dat is ook mooi meegenomen. Je huid behoud hier dus wel een natuurlijke glow mee!

Wat ik dus ook een pluspunt vind aan deze is dat hij ook geen witte waas achter laat op je gezicht! Daar was ik in het begin best wel bang voor want dat kan wel eens gebeuren als je een budget iets koopt. Maar dat was dus absoluut niet het geval!

Dus wat ik je zou kunnen aanraden, hou je van de MAC prep+prime en heb je de pan geraakt of is hij bijna op. Geen nieuwe kopen maar probeer eerst de All about matt! fixing compact powder van Essence eens uit!

 

3 Reacties to “All about matt!”

  1. Ayla september 13, 2013 bij 8:15 am #

    ik wil hem ook nog heel graag! 🙂 xx

  2. Kimberly september 13, 2013 bij 10:00 am #

    Klinkt goed! Zeker weten het proberen waard 😀

  3. BeautyGlitter september 13, 2013 bij 12:45 pm #

    Wat een goede dupe is het! 😀

Geef een reactie

