Schoolupdate!

6 Sep

Als je mij volgt op twitter dan weet je vast en zeker wel dat ik gisteren voor de laatste dag naar school ben geweest. Ik heb samen met mijn ouders beslist om te stoppen met de hele week door naar school te gaan. De klas zat niet mee en ik voelde me er ook gewoon niet thuis. Ik vind het alleen jammer dat ik één van mijn beste vriendinnen moet achterlaten daar!

Ik stop dus met de hele week naar school te gaan. Als je mij al langer volgt dan weet je dat ik naar school ging om kapster te worden en dat ik de afgelopen vakantie in een kapsalon gewerkt heb. Daar ga ik dus gewoon lekker mee door alleen niet elke dag op school.

In België kan je leercontract volgen. Ik weet niet of dat in Nederland ook bestaat. Maar het is dus zo dat ik dan 1 dag naar school moet gaan daar krijg ik dan theoretische maar ook praktische lessen over het haar maar ook een soort van PAV dat de mensen in BSO ook hebben. Dat is dus een lessenpakket van Geschiedenis, talen, biologie, natuurwetenschappen, aarderijkskunde en al dat soort zaken maar er zijn veel verschillende thema’s. Wat ik persoonlijk ook ga doen is nog een cursus bedrijfsbeheer volgen. Dat is dan apart van de dag dat ik les volg.

De praktische lessen op school zijn dan ook echt op haar gericht dus dat is gewoon de basiskennis die je als kapster moeten kennen/leren.

Maar voor de rest van de week heb ik nog 2 dagen vrij en de rest van de dagen ben ik altijd aan het werk in een kapsalon. Dus het plan van alles is dat ik het gewoon word om de hele dag in een salon te staan en zo veel meer mensenkennis op te doen. Maar vooral om meer ervaring te krijgen! Ik zit nu nog thuis tot maandag dan moet ik een dagje naar school en vanaf vrijdag begin ik te werken in een kapsalon.

Ik kijk er erg naar uit ik heb in augustus een heel erg leuke maand gehad in het salon en nu ga ik er dus gewoon aan de slag vooral zeker een jaar! Ik ben echt heel blij maar jullie zullen hier zeker nog meer over horen de komende weken.

En voor de mensen die nieuwsgierig zijn naar hoe mijn week er nu gaat uitzien.

Maandag: Lesdag + Avondcursus bedrijfsbeheer

Dinsdag: Vrijaf

Woensdag tot zaterdag : werken

Zondag: vrijaf.

In de avond ben ik natuurlijk ook nog thuis maar het is vooral de bedoeling dat ik in mijn twee vrije dagen zoveel mogelijk vooruit ga werken. Daar ben ik nu ook al aan bezig. Dus de site blijft ook gewoon doorgaan en ik heb er echt veel zin in !

Geef een reactie

