UV- bescherming

5 Jul

Ik denk dat iedereen wel houd van een keer goed in de zon te lopen en een mooi kleurtje te krijgen.  Voor veel mensen is het van zelf sprekend dat ze dan UV-bescherming gebruiken. Maar voor velen is dat ook iets abnormaal, ik heb het persoonlijk mee gekregen uit mijn opvoeding en ben daar heel erg blij om. Maar sommige mensen die krijgen dat nou eenmaal niet mee, maar het is echt heel erg belangrijk dat je je huid beschermt tegen UV-stralen.

Waarom en met wat ik mijn huid bescherm vertel ik jullie zo verder!

Als je je niet goed beschermt tegen de zon, dan zou het wel eens kunnen dat je heel erg gaat verbranden. Iedereen heeft het al wel eens meegemaakt. Je bent je een keer vergeten extra in te smeren, dan ben je meestal gewoon kei hard verbrand. Je kunt je dan natuurlijk ook wel voorstellen dat je huid heel erg veel pijn doet. Je huid is dus echt verbrand en dat is natuurlijk ook helemaal niet goed voor je huid.

Door je huid te laten verbranden, word je huid uiteraard, rood en zoals op de foto misschien een beetje paars. Maar je gaat ook je huid echt beschadigen, als je huid veel verbrand ga je veel sneller last krijgen van rimpels en dat soort zaken, en dat willen we natuurlijk niet. Wat moet je dan doen? Goed je huid beschermen tegen de zon.

Ik vind persoonlijk de zonneproducten van het huismerk van het kruidvat heel erg fijn. Ik gebruik een factor 30 en ook de aloë vera koelende aftersun. Daar komen in de loop van de vakantie zeker nog reviews over online. Maar die vind ik eigenlijk best wel fijn. Wij gebruiken allemaal de producten van kruidvat in mijn gezin.

Om mijn lieve lipjes te verzorgen gebruik ik deze tres haute protection stick for sensitive areas. Deze gebruik ik voor mijn neus, ogen maar vooral voor mijn lipjes. Je lippen moet je ook heel erg goed beschermen tegen de zon. Lippen verbranden dus ook, en dat is een heel erg pijnlijk zaak. Nadat ze verbrand zijn gaan ze dus ook vervellen, en dat is echt een verschrikkelijk zicht vind ik zelf dus.

BESCHERMEN IS DE BOODSCHAP!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Geef een reactie

