Haarupdate #4

23 Apr

Een haarupdate, ik ben namelijk donderdag naar de kapper geweest en daar heb ik een keratine behandeling gehad. Daar wou ik jullie natuurlijk iets meer over vertellen! Ik heb er al eens iets kleins over verteld, maar nooit iets uitgebreid, wat ik dus nu wel ga doen.

Een keratine behandeling kan uitgevoerd worden door verschillende merken en verschillende producten. Ik ben nu alleen nog maar op de hoogte van 1 soort van de keratine behandeling. Later komt er meer over de andere keratine behandelingen. Maar nu gewoon over het soort dat ik gehad heb. Natuurlijk vertel ik jullie ook wat het met mijn haar gedaan heeft. Ook hoe ik het verzorg en wat ik er nu nog allemaal mee moet doen.

Een keratine behandeling zelf duur wel redelijk lang ik denk dat ik zo’n twee à drie uur in de kapperstoel gezeten heb. Mijn haar is nog niet zo lang. Hoe lang je haar is hoe langer het duurt. Ik denk dat het met een half lange haar lengte ongeveer drie tot vier uur zal gaan duren. Mijn behandeling is uit gevoerd met de producten van CHI enviro. Ik heb geen foto’s van deze producten maar van de producten die gebruik als na verzorging komen later nog reviews, omdat je ze ook kan gebruiken gewoon om je haar te verzorgen. Je kan ze dus gewoon kopen voor jezelf in de CHI kapper. Je haar moet er dus geen keratine behandeling voor gehad hebben.

De keratine die op mijn haar is toegepast is echt een keratine olie. Het ziet er heel erg vies uit als je het op het aanbrengt, het lijkt wel of je je haar een eeuwigheid niet gewassen hebt. Het product word 1 cm van de hoofdhuid aangebracht op de gehele lengte en natuurlijk de punten. Het haar moet dan goed verwarmt worden zodat de olie in de haar brand. Zo zeg ik dat, maar branden doet het dan weer niet echt. Voor dit te laten gebeuren worden de haren gebrusht en word er 5 keer over de haren heen gestylt met de stijltang. Dan is het klaar. Moet je de keratine nog 24 uur laten in werken en kan je het uitspoelen. Als de keratine in die 24 uur op je haar zit voelt het echt heel erg vies en vuil aan. Het ziet er niet vet uit maar het lijkt wel of je een strooien dakje op je hoofd hebt.

Als je je haren uitspoelt voelt het meteen al heel erg zacht aan. Als je dan die aangepaste shampoo, conditioner en het serum gebruikt. Dan voelt je haar echt hemels zacht aan.

Ik kan jullie zeggen dat ik heel erg blij ben dat ik de behandeling heb laten toepassen. Ik ga ze ook zelf gaan toepassen op mijn klanten thuis. Gewoon omdat ik er zelf zo tevreden over ben. Mijn haar valt ook stijler en mooier glad als ik het natuurlijk laat drogen. Maar mijn haar is ook sneller droog. Ik heb deze keratine behandeling aangeboden gekregen door mijn stage salon. maar de prijzen voor keratine behandelingen in salons lopen van €100 naar €….. Maar ik kan je met zekerheid vertellen dat het zijn geld wel waard is. Ik ben tevreden, en mijn haardos zeker en vast ook !

Geef een reactie

