Oleo intense thermo care

16 Apr

Er word de laatste tijd heel veel reclame gemaakt op de tv over Syoss, ik ben er eigenlijk niet zo goed over te spreken. Er zijn vele mensen die er weg van zijn, maar ik dus niet. Ik ben heel erg met mijn haar bezig en ik kan jullie hier even iets meer vertellen over de shampoo en de conditioner. De shampoo gaat je haar zo hard uitdrogen dat je gewoon niet anders kunt dan conditioner te gebruiken. Maar wat doet de conditioner dan? Die gaat je haar juist heel erg vet maken zodat je je haar snel terug moet wassen. Zo ga je heel erg veel shampoo en conditioner gebruiken, en waarschijnlijk ga jij terug voor dezelfde want hij maakte je haar wel heel erg zacht. Zo verkopen deze grote merken heel erg veel en dat is de bedoeling.

 

Maar een tijdje geleden kwam er dus een reclame op tv van Syoss, over de Oleo lijn. Het is de laatste tijd een soort van hype om veel olieën in producten te doen. Wat eigenlijk best goed en fijn is voor je haar. Ik had al wel van een aantal mensen gehoord dat de stylingsproducten van Syoss wel heel erg fijn zijn, en de intensieve haarmaskers ook. Dus dacht ik er meteen aan om de spray uit de Oleo lijn eens te gaan opzoeken in Kruidvat.

DSCF2503

De ingrediëntenlijst viel voor mijn part goed mee, alleen jammer dat het tweede ingrediënt al meteen Alcohol was, dat vond ik iets minder. Maar voor de rest zijn het eigenlijk allemaal goede ingrediënten. Dus dacht ik wel dat het de moeite waard was om dit product eens uit te proberen. Hij staat nu al een tijdje in de badkamer voor na het douche mijn haar te föhnen.

Ik vind het eigenlijk een beetje een lastig product om mee te werken. Het zit in een sprayflacon, wat eigenlijk best goed is. Maar je neemt er snel te veel of te weinig van. Neem je te weinig heb je dus gewoon helemaal geen effect, neem je teveel. Dan kun je direct terug je haar gaan wassen omdat het heel erg vet is. Dat is dus wel een nadeel, je weet gewoon niet hoeveel je nodig heb.Het product is natuurlijk gewoon een watertje en je moet het op je natte haar sprayen. Dus misschien spray je heel veel op één plek en dan weer veel te weinig op een andere plek. Dat vind ik echt heel erg lastig. Daarom dat ik hem nu ook helemaal niet veel gebruik nadat ik hem getest heb. Maar als je hem in de juiste hoeveelheid gebruikt hebt, en niet te veel of niet te weinig. Werkt hij eigenlijk best fijn.

Wat wel heel erg belangrijk is, is dat je het aanbrengt op handdoek droog haar, en dat je daarna je haar gaat föhnen. Of daar krijg je toch het beste resultaat mee, het producten word pas geactiveerd wanneer het in aanraking komt met warmte. Dus na de aanraking met de warmte word je haar pas gevoed door het product.

Wat dan weer een groot pluspunt is, is de geur. Hij ruikt gewoon heel erg lekker, wat je meestal hebt met haar producten. Wat ik fijn vind is dat hij wel in je haar blijft hangen, maar niet te overdreven alsof je een haar parfum op hebt.

Ik vind het op zich een fijn product, ik vind het alleen een beetje lastig in gebruik. Dat is voor mij een nadeel en dat maakt dan ook meteen dat ik het niet meer gebruik nu.

Verkrijgbaar bij kruidvat voor een ongeveer €10 .

 

Geef een reactie

