Voeten!

16 Mrt

Voeten. Het is iets wat iedereen heeft, maar, ik vind het echt niks. Ik haat voeten, alles wat mensen tegen mij vertellen over voeten vind ik vies. Ik denk dat ik  een voetenfobie heb. Zo erg is mijn angst voor voeten. Best wel raar, zeker omdat ik weet hoe belangrijk het is om je voeten echt heel erg goed te verzorgen. Je voeten zitten tenslotte heel de dag in sokken en dan nog eens in schoenen. Ja, je voeten krijgen het hard te verduren, ze dragen je als ware de hele wereld rond, je hele leven lang. Voor die twee kapoenen moet je natuurlijk goed zorg dragen. Anders krijg je waarschijnlijk wel last van andere vieze kwaaltjes waar ik het liever niet over heb (bv schimmels). Je voeten verzorgen is dus heel belangrijk. Natuurlijk heb je daar ook een aantal materialen en producten voor nodig. Vandaag laat ik jullie dus zien hoe ik wekelijk mijn teennagels verzorg.

DSCF2548

1. Haal de eventuele restjes nagellak van je nagels.

 

2. Gebruik een voetvijl, en vijl al het overtollige eelt weg zodat je voeten zacht aan voelen. Denk vooral aan je steunpunten, zoals je hielen, tenen,…

DSCF2550

3. Maak een lekker warm voetbadje en laat je voeten weken.

4. Kies een scrub die je zelf lekker vind en ga je voeten lekker scrubben, besteed vooral aandacht aan de plekken waar je juist je eelt hebt weg gevijld.

DSCF2552

5. Ga terug met je voeten in het voetbadje en laat weer even weken.

6. Spoel je voetscrub af, en droog je voeten grondig af.

7. Teennagels knippen, aangezien je nagels nu wak zijn gaan het een stuk  makkelijker.

DSCF2551

8. Geef je teennagels een kleur naar keuze.

9. Smeer een lekkere voetcrème op!

DSCF2549

EXTRA! Ik gebruik iedere avond een voetcrème, dat is misschien een extra luxe. Maar mijn voeten worden er gelukkiger en ontspannen van.

Ik verzorg mijn voeten zo 1 x per week, en ik merk echt een verschil. Mijn voeten doen minder snel pijn. Ze zien er ook veel mooier uit. Ik hoop dat ik jullie hier een stapje mee vooruit heb geholpen. En vergeet niet dat je voeten een belangrijk deel zijn van je leven!

3 Reacties to “Voeten!”

  1. Kiss & Make-up maart 16, 2013 bij 2:46 pm #

    Ik verzorg mijn voeten ook 1 keer peer week, altijd in het weekend. En mijn routine ziet er bijna hetzelfde uit als die van jou 🙂

  2. Fien maart 16, 2013 bij 2:50 pm #

    Leuk artikel! Ik heb je ook genomineerd voor de Liebster Award, sorry als je deze al een keertje gedaan hebt! Je vindt alles terug op mijn blog. 🙂

  3. Cynthiiaa maart 16, 2013 bij 10:04 pm #

    Aaaaah, baaah! Ik haat voeten, vind dat zo ontzettend vies he! Maar een pedicure moet gewoon gebeuren, beetje vijlen, schaven en opnieuw lakken. 🙂 Ik ga ook eens mijn voeten insmeren met een voetcreme, soms doe ik het met de lemony flutter. :’) Ruiken ze ook lekker. xD

Geef een reactie

