Mijn tips op gezonder te leven !

1 Feb

Hallo iedereen!

Vandaag ga ik jullie mijn tips geven om gezonder te leven. Als je mij al volgt van op divastijl.blogspot.be dan weet je wel dat ik bij een dietiste ben om of te vallen. Zij geeft mij tips om gezonder te eten en gezonder te leven. Ik dacht het voor veel mensen interessant zou zijn als ik mijn tips met jullie zou delen.

f0a885385d6711e2a9d822000a9e29af_7

Ik ben zelf vrij weinig zelfvertrouwen. Toen ik begon met gezonder te leven, voelde ik me veel beter in mijn vel. Ik voelde me gewoon veel beter, veel minder moe en ook gewoon frisser. Ik vond het best raar, gewoon door anders te eten. Ik begon er ook gewoon altijd aan te denken. Lees je verder om mijn tips te bekijken?

Tumblr_m92mfs1fgm1r3pwrxo1_500_large

Deze foto zijn al mijn tips te samen. De eerste stap die ik genomen heb om gezonder te leven is om er in te gaan geloven. Er geen 100 maar 200 % er voor te gaan. Tegen jezelf zeggen. Ik kan het, ik wil het, ik doe het!  Er in geloven dat je kan afvallen, dat je gezonder kan leven.

Elke dag bewegen is echt belangrijk. Je hoort me zeker niet zeggen dat je elke dag twee uur naar de sportschool moet gaan. Maar je met toch welke elke dag een paar keer de trap genomen hebben, gefietst of een stukje gestapt hebben. Natuurlijk kan je ook wat oefening opzoeken op het internet die je makkelijk thuis kan doen op een handdoek, matje of in je bed.

Gezond eten, dat is eigenlijk het belangrijkste. Niet de hele tijd gaan snoepen en koeken eten. Neem voor tussendoor een kleine potje yogurt, een stuk fruit of een gezond tussen doortje minder dan 100 kcal. Minder dan 100 kcal, dat is de tip die mijn dietiste mij gegeven heeft, en daar houd ik me ook aan.

Hard werken. Als je zoals mij moet of wilt afvallen dan moet je gewoon hard je best doen. Er voor werken tot je je streefdoel bereikt hebt. Gewoon doen waar jij je het beste bij voelt.

Stay Strong, het is belangrijk dat je sterk blijft. Zeker de eerste weken is het tanden bijten. Zeker als er zoals bij mij thuis heel erg veel koekjes in de kast liggen. Gewoon sterk blijven, plak eventueel post-it’s op de dozen  en de verpakkingen van  het snoepgoed met een inspirerende tekst erop. Zodat je er gewoon weg afblijft en je iets anders kunt gaan eten.

Maakt je geen zorgen! Dat is belangrijk, als je je de hele tijd loopt druk te maken van oh nee, ik ben een halve kilo bij gekomen of iets dergelijks. Bekijk het dan van de goede kant, je hebt iets lekkers gehad, maar dan krijg je weer de moet om de halve kilo eraf te krijgen!

Zo dat zijn mijn eerste tips om gezonder te leven! Ik hoop dat jullie hier al iets aan gehad hebben. Ik gebruik deze tips dagelijks. Ik heb er ook veel aan. Dus ik hoop dat het jullie ook een beetje geholpen heeft 🙂

x Lots of love, Marie.

2 Reacties to “Mijn tips op gezonder te leven !”

  1. Hannelore februari 3, 2013 bij 7:52 pm #

    Goede tips!
    Ik wou je ook even laten weten dat ik jou genomineerd heb voor de Liebster Award!

Geef een reactie

