Sweet ginkgo thee

18 Jan

Hallo iedereen!

Vandaag ga ik een review doen over iets anders dan een beautyproduct. Namelijk over een thee, ik drink graag en toch wel vrij veel thee. Ik ben de verschillende soorten smaken enorm gaan appreciëren. Vandaag ga ik het hebben over mijn favoriet, de sweet ginkgo thee van Rituals. Het is eens anders dan een beautyproduct reviewen. Ik ben niet zo goed in smaken en geuren verwoorden. Maar ik doe mijn uiterste best.

DSCF2404 DSCF2405  DSCF2407 DSCF2408 DSCF2409DSCF2406

Ik vind de verpakking van de thee alleen al geweldig mooi, het ziet er natuurlijk uit, en als je het plastic’je van rond de verpakking haalt. Dan komt er ook een heerlijke geur vrij. Dat is de geur van de thee, als je de geur van de thee ruikt. Dan heb je ook al een idee over hoe hij gaat smaken. Zalig, een beetje kruidig, maar toch zoet  en ook een fruitige toets.

Het is een kruidenmengeling, maar de twee hoofdbestandsdelen zijn Ginkgo en lemongrass. Ginkgoblaadjes zijn afkomstig van een oude plantenorde. Het word al jaren lang gebruikt in China als geneesmiddel. De blaadjes die je om het doosje van de thee ziet zijn de Ginkgoblaadjes. Ook zit er lemongrass in de thee, dat is een soort gras dat enorm hard naar limoen/citroen proeft, het heeft een heel uitgesproken smaakt. Het meest word het in Aziatische gerechten gebruikt, maar het zit dus ook verwerkt in deze thee. Deze thee bevat ook zoethout, dat maakt dus dat je geen of toch weinig suiker moet toevoegen aan de thee. Ik vond dat in het begin altijd raar omdat ik graag zoete thee drink. Mama zei je moet er maar 1 canderelleke in doen terwijl ik er normaal 2 of 3 neem. Ze had natuurlijk weer gelijk, en nu neem ik er soms zelfs geen meer.

Eén reactie to “Sweet ginkgo thee”

  1. Jolet januari 19, 2013 bij 9:25 am #

    Klinkt lekker! Alleen ik ben niet zo’n heel erge fan van thee de laatste tijd. Ik doe een soort waterdieet, ik probeer 8 glazen per dag te drinken..

Geef een reactie

