Lippen in de winter

16 Jan

Hallo iedereen!

Het is hier in België nog niet echt winter geweest. Alleen maar heel even en toen was het aan het vriezen en sneeuwen. Nu voorspellen ze voor dit weekend weer een hele boel sneeuw en vrieskou. Dit artikel komt woensdag online (de dag na de winterbeauty musthaves), vandaag is het donderdag. Dus ik bereid me helemaal voor op dat koude weer. Maar natuurlijk moet je je niet alleen mentaal maar ook fysiek gaan voorbereiden. Het is dit jaar nog geen eens koud geweest, dus moet je er zeker en vast voor zorgen dat je en warme winterjas hebt klaar hangen. En want je zeker niet mag vergeten is dat de griepepidemie in ons landje is en dat we allemaal ziek kunnen worden. Dus als je jezelf niet goed voelt, blijf dan lekker thuis. Want je vriendinnen in de klas ziek maken is ook niet de bedoeling natuurlijk. Maar laten we nu even top het punt van deze blogpost komen. Namelijk je lippen.

427604_304733982908219_738273436_n_large

Ik heb normaal in de winter altijd heel erg droge lippen, die gaan scheuren en al die dingen. Er pijnlijk, en het ziet er absoluut niet mooi en charmant uit. Ik ben al sinds de dag dat het winterseizoen begonnen is mijn lippen extra gaan verzorgen en ik ga jullie mijn tips geven omdat ik denk dat het toch wel belangrijk is om jullie daar een handje bij te helpen. Ik gebruik vandaag weer foto’s van weheartit.com ik heb zelf geen foto’s gemaakt, omdat ik het best lastig vond om zelf mooie foto’s van mijn mond te maken….

Het eerste ding dat echt belangrijk is, is velletjes weg halen. Wel dat kun je op verschillende manieren doen. Je kan het doen met je tandenborstel. Dat doe ik af en toe maar dat kan voor sommige wel te ruw zijn. Daarom gebruik ik het meest de truc die beautygloss ook gebruikt. Dat is namelijk het dopje van een flesje frisdrank nemen. Daar zitten meestal ribbeltjes in en daar ga je mee rollen over je lippen. Je haalt snel en gemakkelijk al je velletjes weg.

Her_lip_by_stoppissinmeoff_large

Het tweede ding dat ik doe is scrubben. Je lippen scrubben is belangrijk omdat je met dat dopjestrucje meestal alleen de groffe en grote velletjes er af haalt. Bij het scrubben van je lippen ga je de kleine velletjes en de doodde huidcellen van je lippen halen. Je kan zelf je eigen lipscrub maken, maar je kan het ook kopen bij onder andere Lush.  Hier onder kan je een receptje lezen voor een lipscrub.

– Doe 1 eetlepel suiker en een eetlepel honing in een kommetje en meng het samen.

Hier heb je je lipscrub, en je kan het gelijkt ook van je lippen likken.

En als laatste, lippenbalsem smeren. Het is hardstikke belangrijk dat je je lippen regelmatig insmeert met een lippenbalsem. In de avond gebruik ik het liefst Carmex of Blistex en in de dag ga ik voor de applelicious glossy lipbalms van NYC ! Deze zijn beide verkrijgbaar bij de drogist en zijn ook allemaal budget proof!

Ik hoop dat jullie aan dit artikel iets hebben gehad. Ik geniet echt van mijn lippen. Ze zijn zacht, en zien er verzorgd uit.

x Lots of love, Marie.

2 Reacties to “Lippen in de winter”

  1. xxxcharr januari 16, 2013 bij 4:57 pm #

    Hihi leuk artikel.
    Ik haat mijn lippen in de winter, al die droge shizz enzo.

  2. joycelysanne januari 16, 2013 bij 8:14 pm #

    ik blijf in de winter altijd maar smeren smeren smeren – ik heb heel erg last van droge lippen! fijn artikel!

Geef een reactie

