Winterbeauty MUSThaves.

15 Jan

Hallo iedereen!

Aangezien de weerkaarten voor spellen dat het de komende weken echt winter gaat worden. Heb ik voor jullie een artikel waar in ik jullie vertel wat ik denk dat musthaves zijn voor een goede verzorging. Het zijn de producten in het algemeen. Het maakt eigenlijk niet zoveel uit van welk merk deze zijn. Want bij mij is alles een beetje verschillend. Het meeste is vrij budget, maar natuurlijk kan je zoveel mixen en matchen als je zelf wilt. Jou keuze kan ook afhangen van welk merk of welke prijsklasse jij juist wilt. Hierbij zie je gewoon de producten die ik fijn vind.  Over geen van deze producten is er op deze moment een artikel om Mariebeauty.wordpress.com. Er zullen natuurlijk wel artikels volgen… Maar die zijn nog niet voor direct, ik doe mijn best om elke dag een artikel online te krijgen. Daardoor staat er tot nu toe al bijna drie weken vooruit gepland in mijn agenda. Nu ben ik dus de artikels aan het typen en filmpjes aan het filmen, zodat ik niet echt elke dag hoef te bloggen dus dat ik af en toe ook meer tijd heb voor mijn vriendje, voor vriendinnen of natuurlijk ook voor mijn familie. Maar dus er zullen zeker nog reviews van deze producten online komen.

DSCF2389

Ik ga beginnen bij huidverzorging. Ik vind huidverzorging uiterst belangrijk. Ik persoonlijk loop absoluut niet graag rond met een onzuivere huid. Dan ga ik volop aan de slag en dan zullen mijn onzuiverheden ook snel weg gaan. In de winter heb ik geen of toch niet zoveel last van onzuiverheden, maar wel heel erg veel last van uitdroging. Daarom is het belangrijk om je huid een aangepaste verzorging te geven en dus gewoon heel je gelaatsverzorging even helemaal om te gooien. Gewoon even naar de kruidvat gaan en een nieuwe meer hydraterende routine samen te stellen. Ik gebruik graag de reiniginsmelk samen met de toner van Nivea voor een droge of gevoelige huid. Voor vele mensen is dat te veel van het goede. Voor mij zijn deze producten goed, zeker voor in de avond mijn make-up eraf te halen. Het is een zachte, milde reiniging. Zeker niet slecht dus, voor in de ochtend gebruik ook producten van Nivea, maar dan de blauwe flesjes, dat is de vochtinbrengde lijn. 1 à 2 maal per week scrubben is ook een must voor mij, als je eventueel droge plekjes hebt in je gelaat. Dan verdwijnen deze onmiddelijk mee, en je moet natuurlijk je poriën ook een beurt geven. Qua dagcrème gebruik een voedende dagcrème van Nivea, ook deze is voor een droge tot gevoelige huid. Voor mij is het gewoon nodig om mijn huid veel vocht en veel voeding te geven. Anders krijg ik van die droge vlekjes met velletjes en dan is het een hele andere zaak. Een toner van Lush, de breath of fresh air, is een fijne toner als ik toch iets meer last heb van die droge en rode vlekjes. Dan breng ik deze aan inplaats van mij normale toner, en dan weet ik dat het na een week gebruiken allemaal in orde is.

DSCF2394

Laten we dan even overgaan naar lichaamsverzorging. Het is ook heel belangrijk dat je lichaam voldoende gevoed, gehydrateert en verzorgt is. Ik krijg door de koude gewoon eczeem om mijn benen, heel erg irritant, ook gewoon omdat het enorm hard jeukt, en als je een jeans broek draagt gaat het ook nog eens enorm pikken en branden. Dus als ik in de douche ga, begin ik met mij heerlijk te scrubben dat vind ik altijd fijn. Ik gebruik sinds een week de scrub Happy days van de Action. Ik had al zoveel goede dingen over deze gehoord, en toen ik daar was heb ik de schuimende douchegel en de scrub gekocht. Die twee gebruik ik meestal samen, dat vind ik het fijnst, zo krijgt je niet zo’n geurmengeling waar je misselijk van word. De scrubs van Nivea, kruidvat of natuurlijk the body shop gebruik ik dan weer het liefst met de natural oil douche olie van Nivea. Die heeft niet zo’n sterke geur, dus is makkelijk te combineren met een felle of toch een andere geur. Ook deze douche olie is heel erg voedend voor je huid, deze heb ik trouwens gekocht op aanraden van mijn dermatologe. Zij vertelde mij dat dat de beste doucheolie is op een degelijke prijs. Ik ben een fan van deze douche olie.

DSCF2396

Natuurlijk moeten onze handjes en lipjes ook goed verzorgt worden. Ik ga beginnen bij de handjes, je doet enorm veel met je handen. Dus die moeten zeker goed verzorgt worden. Aangezien ik mijn lichaam scrub zijn mijn handen ook wel een beetje gescrubt en moet dat dus niet gebeuren. Maar een handcrème en een nagelcrème in je handtas is toch wel een must. Droge en ruwe handen, winterhanden zoals ze dat noemen, is echt heel erg pijnlijk. Maar ziet er ook niet verzorgt uit. Ik volg een opleiding voor haarstyliste en ik moet veel haar wassen en loop soms buiten met natte handen in de koude. Dat voelt gewoon niet goed, en het droogt je handen enorm uit. Gewoon je handen wassen droogt je handen ook erg uit. Dus als je handen in smeren met een handcrème is een must, je wilt natuurlijk geen scheurtjes of kloven krijgen. Want dat doet zeer. Ik gebruik een basic handcrème van de kruidvat, en die is voor mij perfect. Voor je nagelriemen geld eigenlijk het zelfde. Als je nagelriemen niet goed gehydrateert zijn, gaan ze scheuren. Dat doet erg veel pijn, en pijn wil je niet. Zeker niet als je weet hoe je eigenlijk je nagelriemen moet verzorgen. In de meeste handcrèmes zit ook iets meer in voor je nagelriemen. Maar je kan natuurlijk ook gewoon vaseline, een nagelolie of natuurlijk, mijn favoriet, de lemony flutter. Als laatste de lippen, ik ga hier niet te uitgebreid op in gaan omdat er één van de komende dagen of de komende week komt er artikel online over hoe ik mijn lippen verzorg in de winter. Maar mijn favoriete lippenbalsem van de afgelopen tijd is toch zeker de NYC applelicious glossy lipbalm.

Zo dit was mijn Winterbeauty MUSThaves blogpost. Ik hoop dat jullie er wat aan hebben, en dat jullie geen vervelende kwaaltjes krijgen. Als jullie toch vervelende kwaaltjes krijgen, en je weet niet wat het is. Dan mag je altijd een comment achter laten of me een mail sturen. Dan zal ik je proberen een antwoord of een oplossing te geven !

x Lots of love, Marie.

Geef een reactie

