Why do you wear make-up?

13 Jan

Vandaag is het zondag dus ik heb weer een leuk TAG voor jullie ! Ik dacht dit wel een leuke was omdat ik toch wel veel met make-up bezig ben enzo… Dus hier is voor jullie de Why do you wear make-up? TAG. Deze tag heb ik gevonden bij de geweldige Teske! Ik ben een echte fan van haar. Dus doe ik gewoon even lekker deze TAG gewoon omdat het voor jullie misschien ook wel leuk is om te weten waarom ik zo graag aan de make-up zit!

Waarom dragen wij vrouwen eigenlijk make-up? Ik denk dat, dat voor vele mannen een groot vraagteken is. Voor ons vrouwen is dat een normaal onderwerp make-up. Toch denk ik dat alle vrouwen een andere reden hebben om te make-uppen. Als je deze TAG leest zul je waarschijnlijk dingen zien die wij gelijk hebben, maar natuurlijk zijn er ook veel dingen waar we in verschillen.

1. Wanneer ben je begonnen met het dragen van make-up?
Ik denk dat ik in 2008 of in 2009 de eerste beautyblogs ontdekte en toen is het voor mij eigenlijk allemaal begonnen. Ik volgde vooral Misslipgloss en Beautygloss. In die tijd waren er nog niet zoveel beautybloggers als nu. Maar zij gaven me dingen mee waarmee ik ook wel zou kunnen experimenteren. Zoals hoe breng je blush aan, hoe breng je twee kleuren oogschaduw aan, en et cetera. Dus ik trok naar de kruidvat en naar de hema , en kocht natuurlijk allerlei budget dingen. Een zwarte mascara een een oogschaduwpalletje en een paar penselen. Die waren echt brak als ik het zo bekijk. In die periode ging het even goed en dan ging het een fout. Te donkere foundation, spinnepoot mascara en fel roze lipgloss. Nou, denk ik dan, iedereen heeft zo zijn foute. Toen ik meer een meer op het internet ontdekte kwam het weer helemaal oke.

2. Hoe voel je je zonder make-up?
Ik voel me minder comfortabel. Ik voel me een echte zombie, en ik voel me ziekjes en toch ook wel moe. Het is echt heel erg raar, het geeft me ook veel meer zelfvertrouwen. Vele mensen zouden zeggen dat ze er lelijk uitzien zonder make-up. Wel ik kan je eerlijk zeggen ik voel me niet mooi met make-up en ook niet zonder make-up. Ik heb een heel laag zelfbeeld, maar de make-up geeft me gewoon en goed gevoel.

3. Wat vind je leuk aan make-up?
Het is gewoon fijn om er in een tiental minuten misschien helemaal anders uit te zien. Het kan iemand zoveel goed doen een laagje foundation een tikje blush , en een beetje highlighter aan te brengen. Je ziet er meteen veel mooier en frisser uit. Het is ook gewoon leuk om mee te spelen, je kan er zoveel kanten mee uit. Met een felle lipstick zie je er ook meteen veel meer zelfverzekerd uit, en met een smokey eye juist veel mysterieuzer. Natuurlijk is het voor iedereen iets anders maar make-up is gewoon mijn ding, daarom dat ik er ook een speciale opleiding voor wil gaan volgen. Gewoon omdat ik het leuk vind om het niet alleen bij mezelf te doen maar ook bij andere. Ik weet niet of dat jullie dat ook ervaren. Maar als je erg bezig bent met je make-up en je krijgt er dan nog eens complimenten over ook. Daar word je ook meteen weer helemaal happy van.

4. Wat zijn je 3 ‘holy grail’ items?
Ik ga hierbij geen specifieke producten noemen omdat ik zelf niet echte holy grails heb op deze moment. Ik ben zelf ook heel erg opzoek naar mijn holy grails. Daar komt later misschien nog wel een blogpost over. Op deze moment heb ik het gewoon niet en daar ga ik ook niet verder op in gaan. Drie producten die ik vind dat ik nodig heb zij: een mooie dekkende foundation die mooi de hele dag blijft zitten en je niet laat glimmen alsof je een vette huid hebt. Natuurlijk mag hij ook niet mat zijn alsof je helemaal dicht geplamuurd bent. Een mascara die je wimpers lengte, volume en krul geeft en die natuurlijk git zwart en die niet na vijftien minuten aan je tenen hangt. Ik ben zelf iemand met vrij vette en waterige  oog(leden), dus voor mij is dat zeer belangrijk anders zie ik eruit als een panda. Als laatste is een felle lipstick echt een ding dat je moet hebben. Als je felle lippen hebt dan zie je er meteen veel meer zelfverzekerd uit en dat doet je stralen.

Dit waren de vragen en nu wil ik wel heel erg graag van jullie weten waarom jullie make-up dragen en waarom jullie het nou eigenlijk zo leuk vinden. Het is iets wat voor iedereen verschilt zoals ik al zei!

x Lots of love, Marie.

2 Reacties to “Why do you wear make-up?”

  1. Silvy januari 13, 2013 bij 4:14 pm #

    Moet het niet zijn “why do you wear make-up” in plaats van “why do you where make-up”? 🙂 (zie titel!) Ach, foutjes kunnen gebeuren! Ik vind het een leuke tag, leuk om te lezen!

Geef een reactie

